fredag 13. mars 2009




Men me kom oss til toppen. Herlig følelse!


Det var ekstremt kaldt!!!


Her nærmer vi oss


Kili i bakgrunnen her

En av guidene våre

PÅ 5895

Meg, Gunn Helen, Martha, Henrik og Kjartan tok turen til Kilimanjaro denne veken. Og på onsdag 05.40 var vi på den høyeste toppen; Uhuru. Vi hadde en fantastiske tur med nydelige naturopplevelser. Siste kvelden når vi gikk mot toppen hadde vi fullmåne og stjerneklar himmel. Når vi gikk ned hadde vi månen i ene enden og soloppgangen i andre enden. Når vi stod på toppen tenkte vi på sangen: " O store Gud når jeg i undring aner hva du har skapt i verden ved ditt ord." Vi stod på toppen av et stort krater og isbreer. Det var et mektig syn! Ingen bilder kan beskrive det synet. Desverre var det så kaldt at vi ikke klarte å ta noe særlige med bilder på toppen. Vi var så kalde at vi ikke en gang klarte å få opp glidelåsen på ryggsekken(Det var -20 grader)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, de såg heilt fantastisk ud, dåkke e jammen heldige! Godt dokke kom heile ner igjen! God tur heim så snakkes me snart!:)

Anonym sa...

Det var jammen godt eg sendte ned varmere klær te deg, for dette såg og hørtes kaldt ut. Men det såg fantastisk ut. Eg kunne godt tenkt meg å ha gjort det samma. Men nå er det godt dokke er nede alle 5. Kjenna at eg har "bradda" litt. God tur heimover. Snakkes snart...
Stor klem fra mor

Mari sa...

Utrulikt! :) tippe det va en rige opplevelse :) som eg trur heile turen dåkkas he våre! glede meg te å sjå deg, Ingunn! god tur heim! :) eg komme heim 2. april :D men det kan ver eg ringe deg en gong før det!