tirsdag 16. desember 2008





Ja, då nærme det seg jul. Folk rundt i verden er travelt opptatt med alt som skal stelles i stand til jul. Til Jesus fødselsdag… Kjenner det er godt å være i Afrika, for her slipper jeg å tenke på alt som jeg må gjøre klart til jul. Jeg kan konsentrer meg om det julen egentlig handler om.

Når Gud skapte menneskene ga han de et valg. Han var tvungen av sin egen kjærlighet til å gi oss det valget. Fordi at han elsket oss så høyt ville han ikke tvinge oss til å være hos han. For da er det ikke kjærlighet lenger… Vi valgte å snu ryggen til Gud. Da kom synda inn i verden, og vi kunne ikke lenger være sammen med Gud.

Men tenk at Gud valgte å frelse oss mennesker. For Gud måtte ikke gjøre det, men han ville redde oss. Det står at fryder seg den dagen Jesus blei født. Han visste at hans egen sønn kom til å gå gjennom mye vondt. Hvorfor fryder han seg? Jo fordi nå kunne vi mennesker komme til han gjennom hans sønn Jesus. Ingen mennesker er perfekte. Det trur jeg alle kan være enige om. Det er bare Jesus som har levd et perfekt liv. Han opplevde de samme prøvelser som oss, men uten en eneste feil. Og han døde for at jeg og alle mennesker skulle få evig liv. Bare trist at Jesus måtte dø forgjeves for mange. Hvordan kan de si nei til en slik gave? For det er en gave. Du trenger ikke gjøre deg fortjent til denne gaven. Den er til deg helt gratis!

En dag skal jeg få komme hjem. Jeg gleder meg til den dagen jeg kan kaste meg om halsen til Jesus å si takk for verdens beste julegave.

”Men jul uten Jesus har liten verdi. Det blir som en pakke med ingenting i. For innholdet er viktig, du tenker helt riktig. Det blir ingen jul uten Jesus.”


Ingen kommentarer: